niedziela, 16 marca 2014

Na podłodze leżą klocki rozsypane...

Urodziny mam co prawda w kwietniu, ale prezent dostałam już teraz. Pierścienie pośrednie do lustrzanki. Przymierzałam się do nich już od lat. Dopiero się z nimi zapoznaję. Nie jest to obiektyw do makrofotografii, ale też sobie nieźle radzą z tematem. Pierścienie pozwalają bardziej zbliżyć obiektyw do przedmiotu (w sensie łapania ostrości).
Poniżej zdjęcie wykonane obiektywem 50mm, które da wam pojęcie jak bardzo można zbliżyć obiektyw do przedmiotu bez pierścieni:
A tu już różne kombinacje (pierścienie są 3 i pozwalają na różne zbliżenia) - wybaczcie, ale za Chiny Ludowe nie przypomnę sobie, których używałam do których zdjęć^^:
Przypuszczalnie wszystkie poniższe zostały zrobione przy pomocy wszystkich pierścieni razem, albo tylko tego największego... skleroza nie boli ;)
Jak widać, do miniaturek mogą być idealne dla tych, którzy nie chcą wydawać kilku tysięcy na obiektyw (pierścienie z automatyką kosztują ok 300zł).
*
Tytuł posta wzięłam z tekstu piosenki "Klocki" zespołu "Kabanos"
Pierwszy raz słyszałam tą piosenkę dzisiaj i nawet mi się spodobała. xD
*
Miłej niedzieli!

PS Nie pytajcie mnie co policjant robi na drabinie strażackiej... sama tego nie wiem ;)

9 komentarzy:

  1. Jakich Ty masz przystojniaków w domu :D
    Fajne efekty dają te pierścienie, teraz będziesz mogła szaleć :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo przydatna rzecz, na pewno wiele razy je wykorzystasz :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ooo,bardzo fajna alternatywa dla drogiego sprzętu! :D
    ale masz ekipę na chacie!

    OdpowiedzUsuń
  4. świetne te pierścienie! fajny prezent dostałaś :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. O jaka różnica. U mnie opcja z pierścieniami odpada, ale z ciekawości muszę się kiedyś pobawić moim aparacikiem. Nadal nie odkryłam jeszcze jego wszystkich możliwości. Na pewno nie osiągnę tego efektu, ale może się choć do niego zbliżę. Świetny prezent :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale super ekipa, chłopaki zabijają! Głównie dzięki Tobie :) i Twoim pierścieniom, bez nich nie byłoby takich rewelacyjnych zdjęć! a już na pewno nie byłoby widać tych fajnych uśmieszków zapracowanych chłopaków. Ktoś kto obmyślał prezent dla Ciebie był genialny!

    OdpowiedzUsuń
  7. a we Wrocławiu takie chłopaki na żywo wpadają z misją ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. na wąsy mej ciotuni! niech moc pierścienia będzie z Wami! już wiem, czego mi brakuje do pełni szczęścia, dobrze, że tutaj zajrzałam - już szykuję stosowną kopertę, o Władczyni Pierścienia!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze :))